Intensivkurs personbil

Vill du ta körkort och få friheten att köra vart du vill?

Då har du kommit till rätt ställe! Holmen Trafikskola är den klassiska körskolan i Västmanland som har hjälpt elever från hela Sverige att bli säkra och trygga bilförare. Vi tror på intensivkurser för att du ska kunna ta körkort snabbt och enkelt. Vi erbjuder även traditionell utbildning.

Så vad väntar du på?

Boka din intensivkurs idag och ta det första steget mot att bli en säker och självsäker bilförare!

körskola västerås

SMALL

• 10 körlektioner á 40 min

9500 kr

bild_1

MEDIUM

• 20 körlektioner á 40 min

14500 kr

trafikskola västerås

LARGE

• 30 körlektioner á 40 min

19500 kr

Boka din intensivkurs idag!

021-141404​

Intensivkurs B-körkort med boende, Personbil i Västerås

Vi erbjuder en intensivkurs för dig som vill lära dig köra bil på endast två veckor. Under kursen får du möjlighet att lära dig snabbt och effektivt, samtidigt som du får tillbringa rolig tid med dina kurskamrater i vårt boende. Observera att alla intensivpaket kan anpassas efter din egen planering och genomföras under hela året, både sommar och vinter.

Här är vad som ingår i vårt paket:
• 10, 20 eller 30 körlektioner á 40 minuter. Vi rekommenderar det största paketet om du är nybörjare eller har lite erfarenhet sedan tidigare.
• 4 teorilektioner med lärare.
• Obegränsad tillgång till Trafikskolas online-datatester och böcker.
• Riskutbildning del 1 (obligatorisk teori): handlar om alkohol, droger, trötthet och riskfyllda beteenden.
• Riskutbildning del 2 (obligatorisk praktik, halkbana): handlar om hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden.
• Lån av trafikskolans bil vid 1 uppkörning. Vid fler uppkörningar tillkommer en kostnad på 1200:- per tillfälle för lån av vår bil.

Ej inkluderat:
OBS! Kostnaden för körprov, kunskapsprov och fotografering faktureras av Trafikverket och ingår inte i paketet. • OBS! Boende i delat rum är ett tillval som kostar 4300 kr extra.

Så fungerar det:
Om du vill lära dig köra bil snabbt och effektivt kan du välja vår intensivkurs. Här nedanför kan du se hur det går till steg för steg:
Steg 1: Ankomst och hämtning Du kommer till oss på söndag eftermiddag eller måndag förmiddag. Vi hämtar dig på centralstationen i Västerås och visar dig till skolan.
Steg 2: Körlektioner och teoriundervisning Körlektionerna och teoriundervisningen startar på måndagen och varvas efter ditt behov.
Steg 3: Riskutbildning Under vecka 1 får du göra riskutbildning del 1 (teori) och under vecka 2 får du göra del 2 (halkbana).
Steg 4: Bokning av prov Vi preliminärbokar tider hos Trafikverket för kunskapsprov och körprov som du normalt avlägger vecka 2, men vid brist på tider kan det även förekomma bokningar av prov under vecka 3.
Steg 5: Avresa Efter avslutad kurs kan du avresa på lördagen eller söndagen. Om du behöver göra fler körprov kan du bo kvar hos oss utan extra kostnad.
Vi ser fram emot att ha dig hos oss!

Förberedelse inför körkortsutbildning:
• Ansök om körkortstillstånd hos Transportstyrelsen innan du kommer till oss.
• Börja läsa teori och öva enkla körövningar som att hitta reglage, ställa in stol och ratt, och justera speglar.
• Detta kommer att hjälpa till att göra din utbildning smidigare och mer effektiv.

Praktiska detaljer för intensivkursen

Boende och faciliteter:
• Tillgång till boende i våra lokaler på 300 m2
• TV och kök för att göra egna måltider
• Trådlöst Internet och läsplattor för teoristudier
• Egna sängkläder och hygienartiklar medtages av eleven
Studiemöjligheter:
• Möjlighet att låna dator eller liknande media för studier
• Kontakta omvärlden via trådlöst Internet

Helgen:
• Frihet att välja om man vill stanna kvar och studera eller åka hem under helgen
• Inga extra kostnader för boende om man väljer att stanna kvar

Regler för avbokning:
• Intensivkurs: Avbokning senast 1 vecka innan kursstart, annars debiteras 10 % i avbokningsavgift (eller giltigt läkarintyg).
• Övrig bokad utbildning: Avbokning senast 24 timmar innan kursstart (senast kl 12 fredagen innan vid söndags- eller måndagsbokning), annars debiteras fullt pris (eller giltigt läkarintyg).

Anmälan till intensivkurs

Anmälan till intensivkurs görs enbart via telefon på nummer 021-141404